MENS SANA IN CORPORE SANO. Guy Winch este un psiholog fin, (nefiind totusi un medic adevarat LOL) care a invatat lectia discursului reusit numai daca este in acelasi timp amuzant, face o constatare iar apoi pune o intrebare demna de atentie - cum de acordam mai multa atentie corpului nostru decat mintii noastre? De ce ne petrecem mai mult timp pe zi periindu-ne dintii decat ingrijindu-ne de evolutia noastra emotionala? Si apoi, unde ne conduce aceasta totala lipsa de igiena emotionala?  Iata un termen ce merita retinut!


Mr. Winch mai face cateva observatii interesante, largind paralela intre sanatatea fizica si cea emotionala. De exemplu, stiati ca singuratatea reprezinta un risc pentru sanatatea noastra fizica comparabil cu cel reprezentat de fumat? Atunci de ce nu vine si singuratatea cu o eticheta pe care sa scrie "esti in pericol, gaseste-ti un partener sau un terapeut..."? What?!? Anyway, good question!


Ce mai, tipul m-a dat gata cu argumentul sau legat de reactia subiectiva a fiecaruia dintre noi la frustrare si la esec. Nimic din ce a spus la Ted nu a fost nou pentru mine, dar modul cum a facut-o si aerul de adevarat gentleman pe care l-a avut, chiar si siguranta de care a dat dovada, m-au convins sa recomand la randul meu acest material.


Mesajul este puternic si mi-as dori sa-mi ramana in minte o vreme, asa ca mi-am propus sa il retin pentru topul de la sfarsitul anului  Eu personal sunt un mare fan al ideii de prietenie cu sine si Winch reuseste sa contureze foarte bine acest concept, prin cateva figuri de stil, atent alese si exploatate. Un disurs de zile mari, de 17 minute, care trec pe nesimtite si apoi vrei sa il revezi pentru a aprofunda. 5 stele!





0 comentarii:

Trimiteți un comentariu