BALADE SI IMNURI. Cei care ma cunosc de mai mult timp, stiu ca imi place spectacolul Eurovision. Imi plac si cei care "isi pierd timpul" visand, compunand, punandu-si creativitatea la incercare si animandu-si existenta cu un scop precum acela de a castiga marele titlu.

Anul trecut, in inima mea, a castigat piesa Elvetiei - ma intreb daca va reusi aceeasi performanta si anul acesta. Am mai observat ca imi plac piesele nordice, pentru habar n-am ce motiv. De asemenea, filonul slav, cel putin pana acum, m-a lasat rece, iar baladele lesinate ma plictisesc la culme, desi le pot asculta din respect pentru show.

Marturisesc ca m-a fascinat si m-a nedumerit in acelasi timp aparitia Australiei in concursul EUROvision. Credeam ca se numeste asa pentru un motiv. Totusi, ma bucura ca Australia gaseste ca acest concurs este unul interesant ca idee si nu pot sa nu ma gandesc si eu la un eventual WORLDvision. Ma intreb cum de nu s-a gandit nimeni la asta pana acum, cand Eurovisionul a implinit 60 de ani.

Dar iata topul meu de 10 piese pentru acest an:

10. Electro Velvet - UK. Cantecul feel-good al concursului, "Still in love with you", este carismatic, a trezit ceva simpatie in mine si am decis sa ii ofer un loc in top ten. Nu sunt genul party insa sunt genul feel-good si probabil de aceea am rezonat cu acest cantec. Aerul de petrecere de carciuma englezeasca (fie si de epoca) este un element de care ma dezic.



09. Maria Olafs - Islanda. Cantecul "Unbroken", este primul imn care intra in topul meu. Se pare ca am apreciat in acest an acest gen de cantece. Din pacate, "imnul islandez", desi degaja o energie pozitiva si multa speranta, pare sa duca lipsa de personalitate. Totusi, un cantec frumos.



08. Maraaya - Slovenia. Cantecul "Here for you" tinde sa rupa traditia mea de a prefera cantece nordice si neslave. Atmosfera confuza, dinamica si emotionala a piesei imi aminteste de anul pe care l-am petrecut in armata romana. Totul era pe fuga pe atunci: instructia, permisiile, "sectoarele" si facutul bocancilor... Deci un cantec care a trezit amintiri, fara insa a excela in vreun fel.



07. Polina - Rusia. Un alt imn al Eurovisionului de anul acesta, "A Million Voices", are ceva mai multa personalitate decat piesa Islandei, are un mesaj frumos si unificator - sa speram ca nu sub "Mama Rusie". Oricum, aerul piesei este occidental, curat, idealist, sensibil si optimist in acelasi timp. Poate ca ii ofeream un loc mai bun in acest top daca Rusia avea un alt tar.



 06. Elina & Stig - Estonia. "Goodbye to yesterday" e un cantec dulce care pare sa fi avut ceva succes si pe internet. Cuplul este frumos, cei doi membrii ai sai se completeaza intr-un mod fericit, iar atmosfera sensibila si melancolica a piesei te relaxeaza. Piesa este inspirata si poarta urma carismei autorului, oricare ar fi acela.



05. Loic - Belgia. Piesa "Rhytm Inside" este o dovada de creativitate si aduce o contributie originala si ceva diversitate in concurs. Pare inspirata din ritmul naturii, uneori parand un ritual arhaic de invocare a ploii sau un cantec la fel de arhaic pentru secerisul cu spor dar in acelasi timp este cool, moderna si plina de stil. O combinatie interesanta.



04. Endurne - Spania. "Amanecer" este un cantec - imn, energic si sensibil in acelasi timp, care te copleseste si te prinde usor. Se pare ca au avut mare cautare anul acest astfel de cantece care au meritul de a te insufleti si a te pune in miscare. Ascultand, te invadeaza o dorinta radicala de a-ti depasi limitele si de a cauta cat mai departe ceea ce iti lipseste in rutina prezentului.



03. Monika - Polonia. "In the name of love" este o balada optimista, un cantec dulce, de iubire de un romantism induiosator. Ca si celelalte cantece din top, degaja un miros placut de "proaspat", iar asta prinde bine acestei piese. A ajuns pe locul 3 al topului meu pentru mesajul frumos dar mai ales pentru atmosfera plina de armonie si rafinament.


02. Nina - Georgia. "Warrior" este un imn de lupta in adevaratul sens al cuvantului. The real badass song of the show! Atitudinea interpretei este la fel de socanta si proeminenta ca si piesa in sine. Aceasta tipa dintr-o bucata (tare) pune in cantecul ei ceva care valoreaza cat intreaga cariera a vikingilor de la Amon Amarth. Nu stiu daca voi mai auzi vreodata de ea - de regula nu se intampla asa - dar acest cantec ma va scoate oricand din cea mai neagra depresie si ma va pune pe campul de lupta al vietii, acolo unde mi-e locul. Dati la maxim volumul si raspanditi vestea cea buna in univers!



01.Melanie - Elvetia. Cantecul castigator in acest an, din punctul meu de vedere este cel care reprezinta Elvetia - "Time to Shine". O coincidenta face ca tot Elvetia sa fi castigat inima mea si anul trecut. Este tot un imn si acesta, mai putin energic decat cel care a reprezentat Georgia, insa mai rafinat, precis, exact si subtil in atmosfera, asa cum te-ai astepta sa fie un cantec elvetian. Mi-a placut de prima data si l-as putea asculta la nesfarsit. Cine stie, poate chiar e timpul ca Elvetia sa straluceasca la Eurovision? Oricum, felicitari! Thank you Melanie!


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu